TRYGGHETSGARANTI - LÄS MER
021-372 07 99
Öppet idag kl 10 - 16 | Se öppettider

Praktisk information om Nya Zeeland

Praktisk information om Nya Zeeland
Praktisk information om Nya Zeeland

Praktisk information om Nya Zeeland

KLIMAT

Bästa restid

Nya Zeeland har ett milt och omväxlande klimat som varierar beroende på årstid och region. Eftersom landet ligger på södra halvklotet är årstiderna omvända jämfört med Europa. Här infaller sommaren mellan december och februari, hösten från mars till maj, vintern mellan juni och augusti samt våren från september till november.

Kustområdena har generellt milda temperaturer året runt, medan Sydöns inland och högländer kan bli kyligare under vintertid – ofta med snö. Nordön är vanligtvis något varmare än Sydön, och det nordligaste området har ett subtropiskt klimat under sommaren.

Nederbörd kan förekomma under hela året, men mängderna varierar mycket beroende på plats. Sydöns västkust är bland de regnigaste områdena i Nya Zeeland, medan de östra kuststräckorna ofta är torrare och får mer sol.

Vädret kan skifta snabbt, särskilt i bergstrakter, så det är klokt att vara beredd på både sol, vind och regn oavsett när du reser. Det sägs faktiskt att man kan uppleva alla fyra årstider på en och samma dag i Nya Zeeland.

Du kan se genomsnittstemperaturer och nederbörd i utvalda nyzeeländska städer här:

Nordön (Auckland – Rotorua – Wellington):

Väderstatistik för Auckland: JAN FEB MAR APR MAJ JUN JUL AUG SEP OKT NOV DEC
Genomsnittlig max. temperatur 23 23 22 20 17 15 14 15 16 17 19 21
Genomsnittlig min. temperatur 17 17 16 14 12 11 9 10 11 12 13 15
Nederbörd i mm 67 59 67 78 93 101 109 100 89 75 70 84
Väderstatistik för Rotorua: JAN FEB MAR APR MAJ JUN JUL AUG SEP OKT NOV DEC
Genomsnittlig max. temperatur 23 23 21 18 14 12 11 13 14 16 19 21
Genomsnittlig min. temperatur 12 12 11 9 7 5 4 5 6 7 9 11
Nederbörd i mm 57 45 46 57 61 77 73 74 66 58 52 82
Väderstatistik för Wellington: JAN FEB MAR APR MAJ JUN JUL AUG SEP OKT NOV DEC
Genomsnittlig max. temperatur 19 20 18 16 14 12 12 12 13 14 16 18
Genomsnittlig min. temperatur 15 15 14 12 11 9 8 8 9 10 12 14
Nederbörd i mm 53 51 58 72 77 92 90 83 67 77 66 65

Sydön (Christchurch – Nelson/Abel Tasman NP – Queenstown – Franz Josef – Dunedin):

Väderstatistik för Christchurch: JAN FEB MAR APR MAJ JUN JUL AUG SEP OKT NOV DEC
Genomsnittlig max. temperatur 22 22 20 17 14 11 11 12 14 16 18 20
Genomsnittlig min. temperatur 12 12 10 8 6 3 3 4 5 6 8 11
Nederbörd i mm 36 34 37 46 43 50 45 44 32 47 41 44
Väderstatistik för Nelson/Abel Tasman NP: JAN FEB MAR APR MAJ JUN JUL AUG SEP OKT NOV DEC
Genomsnittlig max. temperatur 21 21 20 17 14 12 11 12 14 16 18 20
Genomsnittlig min. temperatur 13 13 11 8 6 3 3 4 6 7 9 12
Nederbörd i mm 93 72 82 97 102 112 96 104 103 111 95 106
Väderstatistik för Queenstown: JAN FEB MAR APR MAJ JUN JUL AUG SEP OKT NOV DEC
Genomsnittlig max. temperatur 16 17 15 11 8 5 4 5 7 10 13 16
Genomsnittlig min. temperatur 6 6 5 3 1 -2 -2 -2 -1 1 3 6
Nederbörd i mm 59 62 40 52 48 29 50 38 36 64 68 71
Väderstatistik för Franz Josef: JAN FEB MAR APR MAJ JUN JUL AUG SEP OKT NOV DEC
Genomsnittlig max. temperatur 17 17 16 14 12 10 9 10 11 13 14 16
Genomsnittlig min. temperatur 12 12 11 10 8 6 6 6 7 8 9 11
Nederbörd i mm 231 149 224 210 228 200 198 219 258 269 243 237
Väderstatistik för Dunedin: JAN FEB MAR APR MAJ JUN JUL AUG SEP OKT NOV DEC
Genomsnittlig max. temperatur 16 16 15 14 12 10 9 10 11 12 13 15
Genomsnittlig min. temperatur 12 12 11 10 9 7 6 7 7 8 9 11
Nederbörd i mm 34 43 25 27 29 25 25 24 16 36 40 34

 

VIKTIG INFORMATION OM DIN RESA

Pass & visum

Som svensk medborgare behöver du ett giltigt pass och ett NZeTA-inresetillstånd för att resa in i Nya Zeeland.
Ditt pass måste vara giltigt i minst tre månader efter det datum då du planerar att lämna landet igen.

Om du reser via ett annat land till eller från Nya Zeeland behöver du kontrollera inresekraven för det landet. Många länder kräver att ditt pass är giltigt i minst sex månader efter vistelsens slut – även om du endast är i transit och inte går genom passkontrollen.

Observera: Det är också ditt eget ansvar att ta reda på om du behöver visum för transitflygplatser längs vägen.

NZeTA:

Svenska medborgare behöver inte visum till Nya Zeeland för resor som varar under 3 månader, eftersom Sverige finns med på listan över visumfria länder. Däremot måste du ha ett godkänt elektroniskt inresetillstånd – det så kallade New Zealand Electronic Travel Authority (NZeTA).

Det enklaste, snabbaste och billigaste sättet att ansöka är att ladda ner deras mobilapp: NZeTA. Du kan också ansöka online via denna länk: https://nzeta.immigration.govt.nz/

Du behöver ha följande till hands när du påbörjar din ansökan:

  • Pass (det pass du ska använda för att resa till Nya Zeeland. Kom ihåg att kontrollera giltighetstiden)
  • Kreditkort (för att betala för NZeTA, kostar 17 NZD om du ansöker via appen och 23 NZD om du ansöker via webbplatsen. Du måste även betala en IVL-avgift på 100 NZD. Läs mer om detta under avsnittet ”resedokument” här på sidan).
  • Om du ansöker via mobiltelefonen kan du enkelt använda mobilens kamera för att ta ett foto.

NZeTA är giltig i två år för vistelser i Nya Zeeland på upp till tre månader åt gången. Handläggningstiden är cirka 72 timmar, men vi rekommenderar att du påbörjar din ansökan i god tid före avresa. Du får din godkända NZeTA via e-post och ska ta med inresetillståndet till Nya Zeeland.

Läs mer om ansökningsprocessen och viktiga krav på giltiga foton här.

Läs mer om kraven för att få din NZeTA-ansökan godkänd och se listan över de länder vars medborgare är visumbefriade och kan ansöka om NZeTA här.

Reglerna för visum kan ändras med kort varsel. Vi rekommenderar att du håller dig uppdaterad på Nya Zeelands regerings officiella immigrationssida.

 

SE: Om du inte är svensk medborgare, eller om du är osäker på inresebestämmelserna till Nya Zeeland, kan du kontakta Nya Zeelands ambassad i Stockholm. Kom ihåg att det är ditt eget ansvar att ta reda på gällande regler inför resan.

Du kan även hitta praktisk information på Utrikesdepartementets webbplats.

Resedokument

Innan avresa kan du ladda ner vår app här, och i appen hittar du dina resedokument samt kontaktuppgifter till TourCompass och våra lokala samarbetspartners i Nya Zeeland.

Kom ihåg att läsa igenom resedokumenten noggrant och vara på de angivna platserna i rätt tid.

Vi rekommenderar att du laddar ner appen WhatsApp till din mobil och lägger till vår samarbetspartners telefonnummer. Då kan du skicka meddelanden och ringa dem gratis när du har tillgång till wifi.

Visitor Conservation and Tourism Levy (IVL):

Nya Zeeland har en obligatorisk turistavgift, International Visitor Conservation and Tourism Levy (IVL), som betalas samtidigt som du ansöker om och betalar för ditt NZeTA-inresetillstånd.

Avgiften är för närvarande 100 NZD per person. Denna avgift används bland annat för att finansiera naturskydd och infrastruktur i Nya Zeeland.

Vid ankomst till Nya Zeeland kan du bli ombedd att visa ett bevis på att du har betalat avgiften.

 

New Zealand Traveller Declaration (NZTD):

Alla resenärer måste fylla i en New Zealand Traveller Declaration (NZTD), som innehåller information om resan, tull, inresa och biosäkerhet. Blanketten fylls i digitalt, antingen online på https://app.travellerdeclaration.govt.nz/#/ eller via NZTD:s mobilapp.

Du kan fylla i blanketten tidigast 24 timmar innan du påbörjar din resa till Nya Zeeland.

Du behöver ha följande redo när du påbörjar ansökan:

  • Ditt pass
  • Flyguppgifter
  • Kontaktinformation
  • Immigrationsstatus (NZeTA)
  • Information om vilka saker du tar med in i landet

När blanketten är ifylld får du ett e-postmeddelande med ett referensnummer som du kan använda om du behöver ändra något i din deklaration. Du behöver inte skriva ut något, din blankett är automatiskt registrerad tillsammans med ditt passnummer.

Du kan läsa mer om blanketten här.

Du kan se en video om hur du fyller i blanketten om du är osäker på något här.

Vaccinationer

Vi rekommenderar att du kontaktar en specialläkare, din vårdcentral eller en auktoriserad vaccinationsklinik för information om vaccinationer. Du kan också läsa mer om reglerna för resevaccinationer här.

Observera reglerna som gäller för gula febern – särskilt om du reser via ett annat land, där gula febern förekommer. Vissa länder har krav på bevis på vaccination mot gula febern vid inresa. Därför ska du alltid ha med dig ditt vaccinationsbevis i handbagaget när du reser.

Resevillkor

Läs gärna igenom våra generella resevillkor noggrant, då de är en del av avtalsvillkoren för resor köpta på TourCompass. Alla resor som köps hos oss omfattas av lagen om paketresor.

Klicka här för att läsa våra resevillkor.

Reseförsäkringar

Vi rekommenderar alltid att du har en bra reseförsäkring när du ger dig iväg på din drömresa. Dessutom är det en riktigt bra idé att teckna ett avbeställningsskydd. På vår sida om försäkring hittar du all information du behöver.

Klicka her för att gå till vår sida om försäkring, där du kan läsa mer om våra rekommendationer.

FÖRE RESAN

Valuta, prisnivå & dricks

Valuta:
I Nya Zeeland heter valutan nyzeeländska dollar. Du kan hitta den aktuella kursen på nyzeeländska dollar här.

Visa och Mastercard accepteras överallt i Nya Zeeland. Det är också möjligt att ta ut kontanter på banker och i bankomater i hela landet.

Prisnivå:
Få en uppfattning om prisnivån i landet här.

Dricks:
Dricks förväntas inte i Nya Zeeland – inte heller på restauranger och barer. Har du haft en bra upplevelse med en guide eller fått särskilt god service på en restaurang, uppskattas det om du lämnar lite dricks, men det är helt valfritt.

Mat & allergier

På de flesta av våra resmål kan vi ta hänsyn till allergier, allergener eller särskilda matpreferenser, men det är viktigt att du informerar oss om detta redan när du bokar resan.

Telefoni, wifi & elektricitet

Telefon & wifi:

Det är dyrt att använda data och roaming utomlands om det inte redan ingår i ditt mobilabonnemang. Kontakta ditt mobilbolag för att ta reda på vilka tjänster som ingår i ditt abonnemang och vilka priser som gäller på olika resmål.

Om du inte har data och roaming för utlandet i ditt mobilabonnemang rekommenderar vi att du använder det kostnadsfria wifi som ofta finns på hotell och restauranger. Då kan du ringa och skriva hem gratis genom tjänster som t.ex. Facetime, Messenger och WhatsApp.

Om du vill vara online hela tiden kan du vid ankomst till Nya Zeeland köpa ett lokalt SIM-kort som du sätter in istället för ditt eget i mobilen. Då får du ett nyzeeländskt telefonnummer och tillgång till data under din resa. Skulle du få slut på data kan du fylla på under resans gång.

Det är numera också möjligt att köpa ett eSIM-kort för de flesta telefoner, där du behåller ditt vanliga SIM-kort i mobilen och ändå har tillgång till data under resan. eSIM-kortet beställer du innan avresa och aktiverar när du anländer till Nya Zeeland.

Läs mer om hur du håller dig uppkopplad när du reser i vår blogg här.

Elektricitet:

I Nya Zeeland används 230–240 volt växelström med en frekvens på 50 Hz. Eluttagen är av typ I – ett platt trepoligt uttag med två snedställda stift och ett vertikalt jordstift. Kom ihåg att ta med en adapter.

Packlista

Se alltid till att ha alla viktiga och oumbärliga saker i ditt handbagage. Det gäller till exempel pass, visum, vaccinationsintyg, kreditkort, pengar, försäkringspapper, reserelaterade dokument, dator, mobiltelefon samt eventuella hälsointyg och livsnödvändig medicin.

Införande av växtprodukter till EU

Det är inte tillåtet för resenärer att införa växter, frön, frukter och andra växtprodukter till länder utanför EU utan att dessa är försedd med ett sundhetscertifikat. Reglerna gäller även för mindre mängder av växter och växtprodukter.

Du kan läsa mer om reglerna här.

Resenärer med nedsatt rörlighet

Vi ber dig uppmärksamma att våra resor generellt inte är anpassade för personer med rörelsehinder. Kontakta oss gärna för information om möjligheterna utifrån dina specifika behov.

FLYGRESAN

Flygbiljetter

Flygbiljetterna är hos de flesta flygbolag elektroniska (e-biljetter).

Det är viktigt att du kontrollerar ditt namn för eventuella stavfel, då ditt namn på bokningen måste vara identiskt med namnet i ditt pass. Kontakta oss så snart som möjligt om du måste korrigera namnet på bokningen. Observera att detta kan medföra en avgift från flygbolaget.

Platsreservation

Flygbolaget tilldelar dig en plats ombord på flyget när du checkar in. Om du har specifika önskemål om plats på flygplanet kan du göra en platsreservation via flygbolagets webbplats eller i deras app. Observera att de flesta flygbolag tar betalt för en platsreservation.

Det varierar när flygbolagen öppnar för platsreservation, men som huvudregel kan du boka plats från det att du bokar resan fram till 48 timmar före avgång.

Vi ber dig även att uppmärksamma att flygbolaget har kontroll över alla platser på flyget och att de därför har rätt att genomföra ändringar i reservationen.
Gör du ingen platsreservation innan avresa kommer flygbolaget att tilldela dig en plats vid incheckning.

Incheckning

Vid incheckningen behöver du ha med dig ditt pass och din bokningsreferens, som du hittar i resplanen.

Vi rekommenderar att du laddar ner flygbolagets app på din telefon. I appen kan du checka in – incheckning öppnar 24 till 48 timmar före avresa. Du får också tillgång till uppdateringar om eventuella flygändringar och annan viktig information om din flygresa.

Observera att det kan förekomma ändrade flygtider jämfört med den resplan du fick när du bokade resan. Det är alltid tiderna i flygbolagets app eller på deras webbplats som gäller.

På flygplatsen

Vi rekommenderar att du är på flygplatsen senast 2 timmar före avresa. Det är en bra idé att hålla dig uppdaterad via flygplatsens hemsida för de senaste nyheterna och informationen.

Bagage

Vi använder flera olika flygbolag till våra resmål. De exakta reglerna för handbagage och incheckat bagage hittar du på flygbolagets webbplats eller i deras app.

Om inrikesflyg är en del av ditt program, observera att din tillåtna bagagevikt kan skilja sig från den för utrikesflyget. Det går alltid att köpa till extra bagagevikt lokalt.

Försenat bagage

Om ditt bagage blir försenat ska du vid ankomst till flygplatsen vända dig till personalen i bagageområdet och anmäla det saknade bagaget.

Det är viktigt att du har ditt bagagekvitto när du ska fylla i din PIR-rapport (Property Irregularity Report).

Tänk på att du inte får lämna bagageområdet på flygplatsen innan du har fyllt i rapporten.

Vid försenat bagage ber vi dig kontakta vår samarbetspartner och försäkra dig om att din guide eller chaufför väntar på dig.

Försenade eller inställda flyg

Skulle det ske ändringar i samband med din flygreservation före avresa, kontaktar vi dig naturligtvis med information om detta.

Uppstår det en flygförsening efter incheckning är det flygbolaget som ansvarar för att boka om din resa. Normalt sett bokar de nästa möjliga avgång och står för eventuell förtäring och övernattning om det skulle bli nödvändigt.

Vår samarbetspartner ansvarar för att kontrollera eventuella ändringar gällande ankomsttider och väntar naturligtvis på dig, även om ditt flyg är försenat.

Om ett försenat eller inställt flyg innebär att flygbolaget bokar om dig till ett annat flyg efter att du har anlänt till flygplatsen, ber vi dig kontakta oss på TourCompass journummer.

PÅ RESMÅLET

Immigration och Tull

Immigration:

När du ankommer till din slutdestination går du genom passkontrollen. Här kontrolleras ditt pass samt eventuella inresedokument och visum. På många platser ska du lämna fingeravtryck och det tas även ett foto av ditt ansikte för biometrisk identifiering. Du kan också få frågor om dina resplaner i landet och eventuellt om adressen till ditt övernattningsställe.

Tull:

När du har passerat passkontrollen och hämtat ditt bagage ska du gå genom tullen. Har du inget att deklarera går du genom ”Nothing to declare”. Har du något att deklarera är det viktigt att du går genom ”Declare”. Det är ditt eget ansvar att kontrollera vilka tullregler som gäller i landet du reser till.

När du reser till Nya Zeeland måste du vara medveten om att du ska fylla i ett obligatoriskt formulär, New Zealand Traveller Declaration (NZTD), som bland annat innehåller frågor om du har något att deklarera. Nya Zeeland har strikta regler för vad som får och inte får föras in i landet. Läs mer om detta formulär under avsnittet ‘Resedokument’.

Ankomst

När du kommer ut i ankomsthallen på flygplatsen välkomnas du av en guide/chaufför med en TourCompass-skylt med ditt namn, som ser till att du kommer fram till ditt hotell.

Om du mot förmodan inte hittar din guide/chaufför ber vi dig kontakta vår lokala samarbetspartner på deras nödnummer, som finns i dina resedokument.

Hotell incheckning & utcheckning

Vanlig incheckning är oftast kl. 14.00, så du kan inte räkna med att få ditt rum innan dess. Vill du checka in tidigare kan du – mot en avgift – boka detta i samband med att du bokar resan.

Vid incheckning brukar receptionisten registrera ditt kreditkort och eventuellt reservera ett belopp. Detta är inte en extra kostnad, utan en vanlig rutin på hotell för att säkerställa betalning för eventuella inköp från minibar eller liknande. Vid utcheckning släpps beloppet automatiskt om du inte har använt det.

Det är mycket vanligt att hotellen tar en kopia av ditt pass. På vissa platser är detta ett krav från de lokala myndigheterna.

Vid avresa är det normalt utcheckning runt kl. 10.00. Om du har avresa senare på eftermiddagen eller kvällen kan du få förvara ditt bagage tills det är dags att åka. Om du istället önskar sen utcheckning kan du boka detta mot tilläggskostnad i samband med bokningen av resan.

Restyp och transport

I händelse av oförutsedda händelser, som dåligt väder, blockerade vägar eller annat, kan det bli nödvändigt att ändra ordningsföljden på sightseeing och utflykter till sevärdheter i dagsprogrammen.

I Nya Zeeland kan du välja att förflytta dig mellan orter med sightseeing-transfer med guide, eller njuta av friheten av att köra själv i hyrbil. Du kan även välja en kombination av båda alternativen.

Sightseeing-transfer:

Här sker transporten mellan destinationerna i små, internationella grupper med en lokal guide som inte bara visar dig de främsta sevärdheterna utan även känner till dolda pärlor och spännande berättelser. Vi kallar det sightseeing-transfer – ett sätt att resa fullt av intressanta stopp längs vägen, så att du får ut det mesta av din resa och bara kan koppla av och njuta av upplevelserna som väntar.

Kör själv i Nya Zeeland:

På vissa av våra resor till Nya Zeeland sker hela eller delar av resan som kör själv-resa. Nya Zeeland är ett relativt enkelt land att köra själv i, och det ger en otrolig frihet att ha egen bil och själv bestämma var och när du vill stanna.

Vi samarbetar med AVIS biluthyrning i Nya Zeeland. Här är några saker du bör tänka på när du hyr bil i Nya Zeeland:

  • Minimiåldern för att hyra bil är 21 år. Det finns ingen maxålder för att hyra bil.
  • När du hämtar ut din hyrbil ska du visa upp både ditt pass och ditt körkort i fysisk form. Om ditt körkort inte är på engelska måste du skaffa ett internationellt körkort och ha med det tillsammans med ditt fysiska körkort (tillfälliga körkort accepteras inte).
  • Vid bilhyra ska du betala en deposition på cirka 100 NZD i början av hyran. Beloppet reserveras/dras på ditt kredit- eller debitkort*. Kortet måste vara i förarens namn. Kom ihåg att ta med det fysiska kortet (inte bara digitalt på mobilen). Depositionen återbetalas när bilhyran avslutas.
    Om du köper till andra tjänster direkt hos AVIS kommer de också att debiteras från ditt debit- eller kreditkort. Observera att det kan tillkomma en avgift på kreditkort på 2–3 % av transaktionsbeloppet.
    *Om du tar med ett debitkort måste det vara antingen Visa eller MasterCard, och hyrestagarens namn måste stå på kortet.
  • Vår hyrbil inkluderar: Helförsäkring utan självrisk (LDW), vägassistans (vid mekaniska problem), ersättning för skador på däck och sidospeglar, fria mil samt eventuella enkelvägsavgifter.
  • GPS ingår inte i hyran. Vi rekommenderar att du köper ett nyzeeländskt SIM-kort med surf vid ankomst till Nya Zeeland, så att du kan använda navigeringstjänster som t.ex. Google Maps under resan.
    Du kan också köpa ett eSIM-kort till din telefon. Läs mer om detta i vårt avsnitt om telefoni i Nya Zeeland här på sidan.
    Observera att det i Nya Zeeland inte ingår någon obligatorisk ansvarsförsäkring i hyrbilspriset, till skillnad från i många andra delar av världen. Detta beror på att landet har ett statligt försäkringssystem, Accident Compensation Corporation (ACC), som täcker alla personer i Nya Zeeland (även turister) för personskador vid olyckor, enligt ett så kallat no-fault-system.
  • Tilläggsförsäkringar: Det är möjligt att teckna en extra vägassistansförsäkring lokalt, som täcker annat än bara mekaniska problem. Exempelvis kan det gälla borttappade bilnycklar, däckbyte, trasig sidospegel m.m.
  • Eventuella bilbarnstolar måste bokas samtidigt som resan, men betalas först lokalt vid upphämtning av bilen i Nya Zeeland. Läs mer här. Se priser i hyresavtalet, som vi länkar till nedan.
  • Det är möjligt att lägga till extra förare på plats när du hämtar bilen. Make, maka eller sambo kan läggas till som extra förare utan kostnad. Se villkor och priser i hyresavtalet som vi länkar till nedan.
  • Hyrbilarna får endast köras på officiella asfalterade vägar och grusvägar. Det är inte tillåtet att köra på stränder eller genom vattendrag, dammar, floder eller översvämmade områden.
    På Sydön är det inte tillåtet att köra på Skippers Road, en smal bergsväg nära Queenstown.
    På Nordön är det inte tillåtet att köra på Ninety Mile Beach.
  • Vid brott mot hyresavtalet eller överträdelse av nyzeeländsk lag upphör försäkringsskyddet att gälla. Du kan läsa hela hyresavtalet här för 2025/26.
  • Du kan se de olika bilmodellerna här.
  • Användbara länkar inför ditt kör själv-äventyr

Behöver du hjälp längs vägen?

Vi har ett journummer som är bemannat dygnet runt, så att du alltid kan komma i kontakt med oss om något oförutsett skulle uppstå längs vägen på din resa. Dessutom skickar vi även telefonnummer och journummer till vår samarbetspartner på resmålet. I vissa fall kan det vara enklare och snabbare att kontakta vår samarbetspartner om du till exempel hamnar i en situation då din upphämtning till en utflykt eller transfer är mer än 15 minuter försenad, på grund av tidsskillnader.

EFTER RESAN

Ris och ros / kontakt

Vi lever av nöjda gäster och vill därför gärna höra från dig efter hemkomst. Skicka oss ett mejl på info@tourcompass.se eller ring oss på telefon 021-372 07 99.

Oceanien
Sandra Pettersson

Sandra har rest sedan barnsben och älskar att hjälpa andra med att hitta sin drömresa

Se öppettider
Måndag - torsdag kl. 10-16
Fredag kl. 10-14